reklama

Ako sme sa vyfarbili

Pôvodne som chcela napísať celkom iný blog. Chcela som písať o tom, o čom rozmýšľam a snívam už dlho. O tom, ako mesto konečne vyzve ľudí k tomu, aby nielen tvorili, ale aj Tvorili Trenčín, ako ich čo najlepšie pozve k spolupráci na tvorbe dlhodobej vízie, ale aj k spolupráci na tvorbe nášho každodenného okolia. O tom, ako začneme už konečne v našom meste rozmýšľať strategicky a zároveň si budeme všímať detaily, ktoré sú zdanlivo nenápadné, no ktoré majú silu pohnúť zemeguľou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Namiesto toho tu sedím a rozmýšľam nad tým, akého mestského zastupiteľstva som vlastne súčasťou a či má vôbec zmysel snívať. Je paradox, že to píšem presne v deň, kedy ma môj kolega, súpútnik zo španielskej komunálnej politiky José, po rokoch objavil na facebooku a napísal mi správu : „So, my friend is Vice Mayor.. That amazing-dreaming person who were in love with Trencin. I´m sure your city to become better with your work. Work hard, believe in your dreams and ideas, and give time to the time. Everything will come better.“ Neviem, či tomu mám ešte veriť, José. Hovorím asi príliš cudzím jazykom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes sme v zastupiteľstve o štyri hlasy neschválili projekt, ktorý mohol byť tým impulzom, kľúčom k naštartovaniu strategického rozvoja nášho mesta. Neprijali sme ponuku súkromného investora vystavať, prefinancovať a dodať mestu - jeho občanom hotové nájomné byty. Neprejavili sme záujem o dlhodobý rozvoj cenovo dostupného bývania v Trenčíne. Prepásli sme šancu, pri ktorej sme mohli ukázaťmalému slovenskému svetu, ako sa DÁ myslieťna budúcnosť aj v čase krízy, kedy si na našej ceste ledva hľadíme pod potkýnajúce sa nohy.

Zároveň sme sa zaujímavo vyfarbili. Za tento projekt okrem mňa zahlasovali dvaja nezávislí, pridali sa dvaja odvážni zástupcovia Smeru-SD, dvaja HZDS a jeden SNS. Za tento projekt nezahlasoval nikto z prítomných poslancov väčšinového klubu Smer-SD (česť spomínaným dvom výnimkám) a čo je najhoršie, nezahlasovali zaň ani poslanci z iného politického spektra, dvaja nezávislí, ba ani dvaja, ktorí by sa dali nazvať pravicoví, keďže kandidovali za SDKU. Neviem, kam mám zaradiť takú Paliho Kapurkovú. Každopádne jej jediný veselý zástupca sa v klube Smer-SD cíti ako doma a na tejto pôde aj koordinuje svoje postoje , čiže bol tiež proti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechápem to o to viac, že sme ako poslanci v priebehu uplynulých týždňov dostali do rúk významné argumenty, analýzy aj čísla. Niekoľkokrát sme si z úst povolaných expertov na nájomné bývanie vypočuli, prečo je dobré a rozumné prijať túto ponuku. Niekoľkokrát sme mali možnosť vidieť, že podobné ponuky investorov sa neopakujú často. Niekoľkokrát sme cítili, že za ponukou je človek z Trenčína, ktorému ide o rozvoj rodného mesta a hrá s otvorenými kartami. S informáciami nechodí za nikým poza bučky, pred nás všetkých predostrel jasný plán, dal na stôl celé svoje know-how a veril, že zdravý sedliacky rozum zvíťazí. Nezvíťazil. Ako správni neveriaci Tomáši, našli niektorí poslanci svoje vlastné argumenty, prečo to NEJDE. Síce iracionálne, rýdzo osobné, no každopádne dosť dobré na to, aby ospravedlnili svoj strach urobiť dôležité rozhodnutie. Lebo aj nerozhodnúť sa je v konečnom dôsledku vždy rozhodnutím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V tomto prípade považujem rozhodnutie neprijať projekt nájomných bytov za krátkozraké, slabé, ustráchané, zbabelé a v konečnom dôsledku aj nezodpovedné voči mestu a jeho občanom. Odborne ho nechápem a politicky vlastne tiež nie – občanom skôr nepomohlo ako pomohlo. Tvoriť rozhodnutia dlhodobé, silné, odvážne, statočné a zodpovedné môžeme iba vtedy, keď budeme mať schopnosť odlepiť sa od zeme a pozrieť sa na svet okolo nás aj samých seba z výšky. Ale, ruku na srdce, sme toho v súčasnej zostave mestského zastupiteľstva vôbec schopní ? Dnes sme sa vyfarbili a nedáva mi to veľké nádeje.

P.S. Po uverejnení môjho minulého blogu o pripravovanom projekte nájomného bývania, mi jedna čitateľka napísala : „Dobry den. Velmi ma tento clanok potesil a velmi si prajem, aby to vyslo. Pocas mojho druheho tehotenstva som sa kvoli velmi zlej financnej situacii,vdaka vlastnej naivite a vdaka zadlzenemu partnerovi musela odstahovat z Trencin. zalozila som byt a nezvladala som vtedy splacat nehorazny urok, takze som musela byt predat a kupit za zvysok penazi stary dom na dedine. Zila som v Trencine 30 rokov a velmi rada by som sa vratila spat, ak by sa mi podarilo zamestnat sa tam. Vlastne sa chcem spytat, ci uz je mozne niekam podat ziadost o najomny byt v Tn a kde ju mozno podat a ake su podmienky na ziskanie takeho bytu. Dakujem a drzim palce, aj vam aj sebe aj vsetkym, ktori to potrebuju, aby sa to podarilo presadit. S pozdravom Zuzana.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pani Zuzane sa týmto za celé zastupiteľstvo ospravedlňujem. Nepodarilo sa to presadiť. Väčšina tohoto zastupiteľstva Vám a Vám podobným posiela tento signál : Skúste to v inom meste. Možno inde budú ústretovejší voči Vašim sociálnym potrebám.

Renata Kaščáková

Renata Kaščáková

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Od narodenia žijem a pôsobím v Trenčíne, preto mám k tomuto mestu osobitný vzťah. V práci aj v osobnom živote mám rada otvorenú komunikáciu. Ľudia, ktorí tvrdia, že majú pravdu, sú mi podozriví. Po vyše pätnástich rokoch pôsobenia vo verejnej správe a politike, kde som si prešla viacerými výkonnými i volenými pozíciami od samosprávy až po poslaneckú prácu v parlamente, mi bolo dopriate začať sa pozerať na veci okolo mňa s potrebným odstupom, stále však so srdcom demokrata. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu