reklama

Prečo obecný majetok chátra a súkromný prekvitá

Myslím, že preto, lebo súkromník sa o svoj majetok dobre postará a dobre si zráta, či preňho náhodou nie je stratový. Mesto si to nevie alebo nechce zrátať. Nie je to dobrý gazda a svoje straty ospravedlňuje službami vo verejnoprospešnom záujme. Náš majetok predsa slúži všetkým, preto naň nemôžeme hľadieť  "iba" cez peniaze.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Ak slúži všetkým, dobre. Ale potom musia mať všetci naozaj rovnaké šance na jeho využívanie a budeme sa oň aj všetci rovnakým dielom starať. Ak nie, nech sa oň starajú tí, čo ho naozaj využívajú a nech sa im na to ostatní neskladajú.

Ako funguje využívanie majetku v Trenčíne som sa pokúsila vtesnať do jednej prehľadnej schémy, ktorá je nižšie. Môj desaťročný syn ju pochopil a opýtal sa ma : ale veď tí, čo sú v tých budovách by si mali platiť, že sa im tam svieti a kúri, lebo potom ako si na to mesto zarobí ??

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jednoducho, milý synu : mesto nezarába, mestu posiela na účet peniaze štát. Majetku je veľa a peňazí zo štátu málo, preto sa nemôže postarať o všetky svoje domy či budovy tak, ako by bolo treba. Mesto si navyše starostlivosť o svoj majetok zamotalo do takých neprehľadných vzťahov a zmlúv, že sa v nich už ani čert nevyzná. No a tam, kde je chaos, nie je ani kontrola. Mesto dnes vlastne ani nemá jasný prehľad o tom, koľko ho správa majetku vlastne stojí a koľko mu vynesie. Peniaze tak potom pekne potichúčky fučia von z mestskej kešene a majetok nás všetkých pritom naďalej chátra. Vôbec nám teda dobre neslúži, ako by sme si priali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozrite sa, aké sú v Trenčíne pri správe majetku vzťahy - len vyznať sa v tom celom mi trvalo skoro štyri mesiace. Teraz už len "maličkosť" : spočítať to, rozpliesť vzťahy a zaviesť prehľadnejší systém. Pri tých desiatkach a možno stovkách zmlúv robota na niekoľko rokov.

Obrázok blogu

(obrázok sa zväčší kliknutím pravého tlačítka myši)

Renata Kaščáková

Renata Kaščáková

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Od narodenia žijem a pôsobím v Trenčíne, preto mám k tomuto mestu osobitný vzťah. V práci aj v osobnom živote mám rada otvorenú komunikáciu. Ľudia, ktorí tvrdia, že majú pravdu, sú mi podozriví. Po vyše pätnástich rokoch pôsobenia vo verejnej správe a politike, kde som si prešla viacerými výkonnými i volenými pozíciami od samosprávy až po poslaneckú prácu v parlamente, mi bolo dopriate začať sa pozerať na veci okolo mňa s potrebným odstupom, stále však so srdcom demokrata. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu