reklama

Nemáme, nedáme

Asi tak by sa dal zhodnotiť čerstvo prijatý rozpočet mesta Trenčín na tento rok. Inými slovami, zhodili sme ružové okuliare. Fontány vyschli, tráva sa nekosí, prestávame nerentabilne vykurovať a vysvecovať, skrátka, uťahujeme si opasky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Situácia v kultúre ma obzvlášť mrzí, ale aj tam si treba naliať čistého vína. Nemáme, nedáme. Aj keď meter, ktorým sa meralo kde nedáme viac a kde menej, nie je príliš rovný. Poviem rovno, že mi nebolo vôbec príjemné oznámiť organizátorom filmového festivalu ArtFilm, že im tento rok na prestížny medzinárodný festival prispejeme čistou nulou. Voči podujatiu, ktoré prináša mestu vysokú pridanú hodnotu v podobe návštevníkov, sprievodných kultúrnych podujatí, kontaktov, propagácie mesta doma aj v zahraničí, to považujem za vyslovene neférové, aspoň niečo sme naškriabať mali. Rozhoduje však väčšina. Mrzí ma, že s konečnou podobou rozpočtu na kultúru a sociálne veci, prišiel väčšinový klub Smer-SD až na poslednú chvíľu, tesne pred schvaľovaním rozpočtu bez toho, že by mi o tom ako viceprimátorke pre kultúru a sociálne veci dali minimálne zo slušnosti vedieť.V tých na poslednú chvíľu predložených položkách ma zamrzela okrem nuly, teda 100% škrtu z pôvodne navrhnutých 10 000 pre ArtFilm aj táto populistická čiastka :Sociálne službyKluby dôchodcov 50 000 €Príliš veľa času som strávila medzi dôchodcami, aby som vedela, že tých niekoľko stoviek seniorov združených do mestských klubov bude síce s takouto čiastkou navýsosť spokojných, no zvyšných viac ako desať tisíc to určite neocenia. Mám na mysli tých, ktorí nechodia do klubu dôchodcov ale sa združujú v nejakom inom spolku, združení, jednote, únii, zväze, ktorých máme v Trenčíne veľmi veľa, alebo – a hlavne tých, ktorí ležia chorí, nevládni a odkázaní na našu pomoc. Neviem, či si sociálnym cítením sa oháňajúci navrhovatelia uvedomili, že v Trenčíne je vyše 13 tisíc ľudí v dôchodkovom veku, z ktorých len možno desatina navštevuje kluby dôchodcov. Ak už tak veľmi chceli nasmerovať peniaze odkrojené z kultúry k seniorom, potešilo by ma systémové riešenie.Navrhla som, aby sme aspoň časť z navrhovanej čiastky investovali do rekonštrukcie priestorov na Mierovom námestí, ktoré by slúžili ako mestská klubovňa pre všetky komunity bez rozdielu. Viem, že takúto formu podpory by brali všetkými desiatimi a s takýmto riešením by sa zmierili aj keby nedostali žiadnu priamu finančnú pomoc. Návrh neprešiel.Súhlasila by som aj s tým, keby sme namiesto klubov dôchodcov posilnili radšej opatrovateľskú službu, po ktorej je obrovský neuspokojený dopyt, alebo roznáškovú službu, starostlivosť o chorých, opustených či telesne postihnutých, rušenie bariér v meste a podobne. Nie, ani tento môj návrh neprešiel. Naši sociálne cítiaci kolegovia považovali za potrebné prispieť práve tejto jednej jedinej – asi fotogenickej skupine dôchodcov. Nevadí, spôsoby ako seniorom pomôcť aj systémovo sa ešte určite nájdu, mesto sa určite pozviecha. Za rozpočet som samozrejme hlasovala, pretože ako celok ma potešil. Konečne sa tu na nič nehrá. Je postavený jasne a v súlade s mojim pravicovým cítením : nemáme na strane príjmov, nedáme na strane výdavkov. Zakrývame sa len takou perinou, na akú máme. Verím, že ju postupne poplátame a časom si našetríme aj na novú. Aj keď to v tom marazme, kde sme sa ocitli dnes tak nevyzerá, prijatie reštriktívneho rozpočtu a vyhnutie sa nútenej správe je prvou maličkou pozitívnou správou pre Trenčín.

Renata Kaščáková

Renata Kaščáková

Bloger 
  • Počet článkov:  39
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Od narodenia žijem a pôsobím v Trenčíne, preto mám k tomuto mestu osobitný vzťah. V práci aj v osobnom živote mám rada otvorenú komunikáciu. Ľudia, ktorí tvrdia, že majú pravdu, sú mi podozriví. Po vyše pätnástich rokoch pôsobenia vo verejnej správe a politike, kde som si prešla viacerými výkonnými i volenými pozíciami od samosprávy až po poslaneckú prácu v parlamente, mi bolo dopriate začať sa pozerať na veci okolo mňa s potrebným odstupom, stále však so srdcom demokrata. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu